Kelionės dienoraštis: Namibija
2017-06-23 - 07-25

Pabuvoję jau ne vienoje šalyje Azijoje, šiais metais, Špikio komanda nusprendė išmėginti visiškai naują žemyną - Afriką. Namibija - į kurią keliauja keliauninkai, yra rečiausiai apgyvendinta šalis Afrikoje ir antra pagal retumą pasaulyje. Nepaisant to, tai viena labiausiai ekonomiškai išsivysčiusių šalių Afrikoje, buvusi Vokietijos kolonija. Tai yra labai atšiaurus kraštas, kuriame vyrauja smėlis ir karštis. Didžiąją dalį Namibijos sudaro dykumos, tad įveikti šią šalį bus didžiulis iššūkis keliautojams.

Padidinti žemėlapį

Reziume...
2017-08-21 00:34:29

Praėjo beveik mėnuo nuo sugrįžimo iš mūsų kelionės į Namibiją. Visą šį mėnesį talpinau įrašus iš kelionės, kurie buvo pasilikę kompiuteryje/telefone, kiekvieną dieną, kartu su visais skaitančiais, vis naujai išgyvendamas tą konkrečią dieną. Turiu pasakyti, jog nuotaika irgi keitėsi su kiekvienu perskaitytu įrašu. Iš kelionės grįžau šiek tiek apatiškas Namibijai ir, galbūt, visai gerai, kad šį, paskutinįjį, įrašą darau būtent po mėnesio pertraukos. Jeigu jį būčiau rašęs tik sugrįžęs, įtariu, jog mano mintys ...

Diena #27
2017-07-23 18:32:41

Mes jau esame Walvis Bay viešbutuke, išsiardę dviračius, laukiame kol Konstantinas išsikrapštys ir eisime uždaromajai vakarienei. Kelionė baigta!! :)...

Diena #26
2017-07-22 21:10:41

Regis mūsų epopėja baigta - tikslas jau ranka pasiekiamas. Šiąnakt paskutinį kartą miegame laukinėje Namibijoje - vos 10km iki galutinio kelionės tikslo Walvis Bay miestelio. Šiaip ne daug trūko, kad dar šiandien jį privažiuotume ir mane viduje jau buvo užliejęs toks nusivilimo jausmas, kad neturėjau tinkamos progos atsisveiknti su šiomis laukymėmis, tačiau užmačiau vieną nusukimą iš pagrindinio kelio ir štai mes vėl prie vandenyno, nuo kelio atriboti keliomis eilėmis kopų. Šiaip ši diena netikėtai tapo la...

Diena #25
2017-07-21 21:15:41

Dar niekada nebuvau sustabdytas policijos, sėdintis ant dviračio... T.y. iki šios dienos :) Pirmas kartas turėjo įvykti būtent Namibijoje. Bet diena prasidėjo ne nuo to... Pradėkime nuo to, kad šiąnakt labai prastai miegojau. Prabudau turbūt kokius penkis kartus. Vis atrodė, kad vandenynas per stipriai muša - maniau, kad gali užlieti (nepaisant to, kad miegojome ant kokių 30m aukščio smėlio kopos). Po to nusiraminus, kad gal jau visgi neužlies, pradėjo darytis baisu, jog per arti kopos krašto palapinę pasi...

Diena #24
2017-07-20 22:10:41

Šiandien turime, turbūt, pačią gražiausią stovyklavietę, kokią aš apskritai kada nors esu turėjęs ir bent jau tikrai pačią gražiausią Namibijoje. Mūsų tikslas buvo judėti Henties Bay kaimelio link ir neprivažiavus jo stoti nakvynei. Likus kiek daugiau nei 4km aš pradėjau dairytis kur čia būtų galima nusukti nuo kelio. Buvome nusprendę, kad norėsime stoti šalia vandenyno, bet bėda, jog šitas kelias, kuriuo mes važiuojame, nors teoriškai eina palei vandenyną, bet praktiškai iki jo visą laiką yra bent pora k...

Diena #23
2017-07-19 20:07:53

Šianakt nakvosime kempinge, pilną įrašą atsiųsiu kiek vėliau, arba ryt iš ryto :) Mama, nesijaudink, viskas su maršrutu yra gerai, viskas vyksta pagal planą, taip kaip ir turi būti :) Šioje kelionėje apskritai, panašu, jog suplanuota viskas buvo preciziškai gerai :)...

Diena #22
2017-07-17 23:15:00

Šį vakarą, gulint palapinėje, suvokiu, jog liko tik 6 dienos. Šiandieninio pasisėdėjimo po žvaigždėmis metu kažkaip kilo kalba apie keliavimo ypatumus ir Rūtai taip gražiai pavyko suformuluoti tą mintį apie laisvę nuo visų kasdienių rūpesčių bei problemų, kurią mes gauname čia, jog pagalvojau, velnias, gal jeigu turėtume dar vieną mėnesį kelionės, nebūtų taip jau blogai?.. Vis dėl to, tas jausmas, kad jau artėja pabaiga, regis, su kiekviena minute darosi vis stipresnis, tarsi tas augantis garsas iš filmo La...

Diena #21
2017-07-16 23:07:52

Jaučiu, jog šis dienoraštis yra pripildytas kiek daugiau negatyvumo nei, kad norėčiau ar, galbūt, nei kad ši kelionė nusipelno. Turbūt, tai yra natūralu, nes visgi į dienoraštį ir turėtų nugulti tie dalykai, kurie tau labiausiai neduoda ramybės, kurie labiausiai vargina ar kankina. Šiaip ar taip, šiandien noriu pasidalinti dalyku, kuris mane džiugina šioje kelionėje ir džiugina, galima sakyti, nuo pat pirmos dienos.   Kiekvieną vakarą, kai palydime saulę į kitą žemės pusę ir išsiverdame bei suvalgome vakari...

Diena #20
2017-07-15 23:10:26

Užkniso! Tikėjausi Afrikoje pamatyti krūvą žvėrių - nepamačiau, numojau ranka. Tikėjausi Afrikoje patirti kaip gyvena vietiniai - gal ir pamačiau, bet nesužavėjo, numojau ranka. Tikėjausi Afrikoje nufilmuoti savo geriausią filmą - sugedo kamera, nelabai išvis buvo ką filmuoti, numojau ranka. Nu, bet šito, tai neatleisiu! Prieš kelionę daug skaičiau apie Brandberg'o kalną ir man kažkaip atrodė, jog jis turės būti viena gražiausių ir įspūdingiausių kelionės akimirkų... Tai ką Jūs manot?.. Kai galiausiai j...

Diena #19
2017-07-14 23:41:14

Na, pagaliau, dienoraštį galiu pradėti ne „šiandien buvo sunki diena“, bet priešingai – šiandien buvo tikrai lengva diena! Woohoo! Neprireikė nė 3 savaičių ir štai turime lengvą dieną. :D Iš tiesų, kontrastiškai nuo vakar, šiandien buvo viena lengviausių dienų. Pagal šiandienos planą, turėjome numinti 35km ir pasiekti kempingą, kuriame pasipildę vandens atsargas, kitą dieną galėtume padaryti laisvą pusdienį, numindami vos 8km. Planas buvo gražus, nes būtume apsistoję šalia Brandbergo kasyklos, šalia kurios ...

Diena #18
2017-07-13 23:54:09

Šiandien, turbūt, buvo viena sunkiausių dienų šioje kelionėje ir, turbūt, apskritai mano keliavimo istorijoje. "Numynėme" apie 26km, iš jų stūmėm dviračius apie 21km. Beveik visi kilometrai buvo vien į kalną, o kelias priminė išartą dirvoną. Kažkaip man atrodo, jog šitie dienoraščio įrašai turi tendenciją prasidėti mintimi, kaip buvo sunku... Nu, bet, kad iš tikrųjų sunku... Jeigu kada reikėtų duoti duoti patarimą kitam bepročiui, besiruošiančiam įveikti šį maršrutą, sakyčiau: "don't. Just don't" (a...

Diena #17
2017-07-12 23:55:50

Nuo pat ryto tęsėsi mano techninių nesėkmių ruožas šioje kelionėje... Vos nubudęs ir išlindęs iš palapinės pastebėjau, kad sulūžo ne vien mano galinė bagažinė - lūžo ir Dagnės tėčio daryta priekinė bagažinė - identiškai kaip Mongolijoje, tik priešingoje pusėje. Visa laimė, jog gedimą buvo gan nesunku sutvarkyti su "sutraukomis", kurių, beje, atsargos irgi senka. Antras lūžis įvyko vos pajudėjus nuo stovyklos. Pasiėmiau kamerą šiandien ant pečių, kad galėčiau kokybiškai įrašinėti garsą (filmuoju su fotoapar...

Diena #16
2017-07-11 23:55:00

Šianakt mūsų diena prasidėjo anksti - apie 3:30 ryto, kai prabudome užpilti srutų... Nuotykiai prasidėjo dar prieš nueinant miegoti. Aurimas su Konstantinu išėjo į dušą ir kai grįžo Aurimas pamatė iš kanalizacijos įrengimų besiveržiantį vandenį. Šis tekėjo per visą stovėjimo aikštelę, mūsų palapinių link. Aurimas iškart nulėkė į recepciją ir informavo apie problemą. Netrukus atbėgo pora vyrukų ir viską sutvarkė. Mes ramiai nuėjome miegoti. Aš buvau giliai įmigęs, kai mane pažadino Dagnė, šaukdama, kad pla...

Diena #15
2017-07-10 23:02:36

Vakar visos dienos tikslas buvo atvažiuoti į kempingą. Mat, pagal planą šiandien turėjome turėti laisvadienį. Bet tam, kad jį turėtume, reikėjo įveikti apie 43 km. Atsikėliau ryte vis dar gerokai pavargęs nuo praeitos dienos mynimo. Kai galiausiai po visos dienos įvykių pasiekėme kempingą, jaučiausi visiškai išsunktas. Buvo toks jausmas, lyg atidaviau 110% savo jėgų. Buvo sunku pastovėti ant kojų, o staigiau pajudinus galvą mesdavo į tą šoną. Pamenu vienintelį vakarą Mongolijoje, kai taip jaučiausi. Šioje ...

Diena #14
2017-07-08 23:55:39

Šiandien Justino gimtadienis! Na, bent jau buvo tuo metu, kai rašiau šį įrašą. Ryšio neturim, tad nors ir negalėjau tavęs pasveikinti, žinok, jog visą dieną vis galvojau apie tave :) Diena buvo solidi. Turbūt viena iš nedaugelio dienų Namibijoje, kai numynėme virš 50km. Šį kartą net negėda sakyti numynėme, nes iš tikrųjų mynėm, tik retkarčiais nulipdami nuo dviračių užsistumti į kokį didesnį kalnelį. Tikslas buvo numinti bent 50km, kad ryt galėtume pasiekti Palmwag'ą ir galėtume mėgautis antruoju savo ...

Diena #13
2017-07-07 23:28:20

Taigi, liūtai mūsų, bent šiąnakt, nesuvalgė :) Naktis praėjo ramiai ir be įvykių, panašiai kaip ir ši diena. Kadangi vakar numynėme/nusistūmėme tik ~20km, tai šiandien bandėme atsigriebti. Pradžia dienos daug nežadėjo. Turėjome 16km ilgio kilimą į kalną. Kelio kokybė tiesiog varė į neviltį. Apskritai, Namibijoje keliai tikrai nedžiugina. Vos ne vos traukėme tuos dviračius ir galvoje vis stovėjo to dėdės iš pravažiuoto patikros punkto žodžiai, jog kelias tikrai bus daug geresnis. Iš kur čia tas kelio geruma...

Diena #12
2017-07-06 23:39:31

Šiandien įvyko vienas iš tų dalykų, kuris eina kaip pasikartojantis motyvas daugumoje mano košmarų, tai kas kelia baimę prieš kiekvieną kelionę - sugedo vaizdo kamera. Nežinau ar kas pajėgs suprasti tą jausmą, bet pasistengsiu nupasakoti.  Kamera man yra 50%, galbūt, ir daugiau, mano visų kelionių džiaugsmo. Kad ir kiek aš keikčiau ją, kai diena iš dienos ji smaugdama mane trankosi į nugarą, ar kai jos apdulkėjęs dirželis palieka juodą dryžių ant kiekvienos baltos maikutės ar kai pamirštu ką nors nufilmuot...

Diena #11
2017-07-05 23:05:27

Šiandien žaidėme žaidimą pavadinimu "venk kelio" ;) Kadangi pagal šiandienos maršrutą turėjome visą dieną leistis žemyn nuo vakar sukiltos 800 m. aukščio perėjos, tai manėme, jog bus lengva diena. Turbūt, buvo naivu taip manyti, nes čia niekada nebūna viskas taip paprasta.  Pasirodo kelias ėjo per išdžiūvusios upės vagą. Kadangi visos upės čia daugiausiai teka 2 mėnesius, tai kai jos išdžiūsta, jas žmonės paverčia keliais. Visokiems džipams, kaip matėme savo safari metu, tokie keliai nė motais. Tuo tarpu m...

Diena #10
2017-07-04 23:08:01

Pamenu, paskutinį rytą, būnant Vilniuje ir likus kokiam pusvalandžiui iki išėjimo pro duris, atėjo mama į kambarį ir atnešė mažą saldainuką, ant kurio buvo užrašyta "myliu". Padavė jį ir pasakė, kad įsidėčiau, o kai bus labai sunku, kad jį suvalgyčiau – taip jis suteiksiąs jėgų sunkią minutę. Aš ilgai spyriojausi ir sakiau: „ir taip vežuosi saldainių, jis vis tiek ištirps, o ir šiaip, nelabai jis skanus...“, bet mama neatlyžo, tad galiausiai buvau priverstas jį paimti. Sąžiningai vežiojausi šį saldainį visa...

Diena #09
2017-07-03 23:28:08

Laisvadienis! Prieš prasidedant jam, vadovaujantis praėjusių kelionių patirtimi, maniau, jog šią dieną nerašysiu dienoraščio įrašo, nes kelionių laisvadieniai paprastai praeina nieko ypatingo neveikiant, užsiimant įvairia buitimi, kaip pavyzdžiui: skalbiant rūbus, kraunant techinką ar įrašinėjant kokius nors promo filmukus. Tačiau šį kartą viskas kitaip ir tai buvo įvykių kupina diena.   Dar vakar vakare mūsų kempingo savininkas Čipsas suveikė mums safarį džipais po apylinkes. Tikslas buvo pamatyti drambliu...

Diena #08
2017-07-02 23:59:18

Šiandien šiaip ne taip pavyko pasiekti Puros kaimelį, kas reiškia, jog rytoj mūsų laukia pirmasis laisvadienis! Apsistojome pirmame rastame kempinge, kuriame be šeimininkų ir dar vienų turistų esame vieni. Kas mane nustebino, kad priešingai nei kitose šalyse čia kempingas visiškai niekaip neaptvertas. Regis, važiuoji eiliniu keliu ir įvažiuoji į kempingo teritoriją. Man tai neatrodo ypatingai logiška, nes jei kur ir reikėtų aptverti kempingą, tai, manyčiau, būtent čia (dėl gyvūnų)! Na, bet tvorų nebuvimas i...

Diena #07
2017-07-01 23:52:10

Šiandien, simboliškai pabaigėme pirmą savaitę mynimo Namibijoje, kartu palikdami birželio mėnesį praeityje. Gaila, tik kad namiškiai nieko nežino kaip mums sekasi minti, nes bent kol kas visos mintys lieka tik mūsų užrašuose. Tiesa, ryt/poryt turėtume privažiuoti Puros miestuką, kuris šį kartą jau turėtų būti tikrai didesnis (ar bent jau didesnis už Orupembe), tad tikimės, kad bent koks nors mobilus ryšys turėtų atsirasti. Daug žodžių „turėtų“... Bet kuriuo atveju, jeigu pavyks pasiekti šį miestuką rytoj, j...

Diena #06
2017-06-30 23:55:00

Šiandienos „vinimi“ turėjo tapti Orupembe kaimelio pasiekimas. Ar jį mums visgi pavyks pasiekti, ar ne, dar vakar ginčijomės su Audriumi, kuris buvo nusiteikęs pesimistiškai ir sakė, kad jo nepasieksime. Tuo tarpu aš buvau gan ramiai nusiteikęs ir tikėjau, kad kelias pagerės ir reikiamą atstumą įveiksime. Taip manyti aš turėjau pagrindo – nusileidus iš mūsų įveiktos perėjos, pasiekėme vietinius trobesius, kurie simbolizavo civilizacijos pradžią. Negana to, žinojau, jog už keliolikos kilometrų kelias turi su...

Diena #05
2017-06-29 23:35:10

Tai vis dėl to, penktosios dienos krizės pavyko išvengti - diena praėjo, niekas nesusipyko. Taigi, tikėkimės, jog mano teorija nepaves ir tai reiškia, jog puikioji šių metų komanda išliks tokia pat puiki iki paskutinės dienos. Šiaip dienos metu sukosi daug minčių galvoje, bet, žinoma, kai dabar jau jas būtų galima užrašyti, visos jos išsidraikstė po Namibijos laukymę... Vis pagalvoju, kad visai gerai būtų mynimo metu šalia savęs laikyti užrašų knygutę, į kurią galėčiau iš karto užsirašyti į galvą atėjusias...

Diena #04
2017-06-28 23:55:00

Nu va, vakar džiaugiausi, kad buvo sąlyginai lengva diena, šiandien "pasidžiaugsiu", jog buvo beprotiškai sunki diena :D Atrodo, kad dienos lyg Amerikietiškuose kalneliuose – tai sunkios, tai lengvos, tai sunkios, tai lengvos... Iš tiesų, vakar nusukus į mūsų naująjį kelią ir prasidėjo visos problemos. Kelio kokybė smarkiai suprastėjo - iš sugreidinto žvyrkelio kelias pavirto tiesiog vėžėmis. Vėžios retsykiais ėjo per, vasaros metu čia tekančias upes, kurių vagos šiuo metų laiku yra gilaus, gilaus smėlio. T...

Diena #03
2017-06-27 23:55:10

Sakyčiau, kad po vakar tragiškos dienos, šiandiena buvo sąlyginai lengva. Važiavome daug mažiau kilometrų, tiesa, nemažai buvo kilimo, o ir palikome pagrindinį kelią, tad kelias smarkiai subjuro. Jeigu iki tol galėjome daugiausia minti, su kartkartėmis prasistumiamomis išdžiūvusių upių vagomis, tai dabar galime kartkartėmis minti. Šiaip kelyje vyrauja smėlis ir smulkūs akmenys, kurių kai susidaro kritinė masė, užklimsti lygiai taip pat kaip smėlyje ir tuo mynimas baigiasi. Tiesa, labai džiaugiuosi, jog Nami...

Diena #02
2017-06-26 23:55:00

Jeigu atvirai, tai man baisu. Šiandien temperatura per pietus siekė 36-38 laipsnius. Nesuprantu kodėl. Skaičiau bent trijuose skirtinguose šaltiniuose, kad vidutinė dienos temperatūra yra 25 laipsniai. Tai iš kur, po velnių čia šitie karščiai?.. Galvotum, kad gal kokios anomalijos, bet iš vietinių kalbų - nepanašu į tai. Dar baisiau nei pats karštis yra faktas, jog mes visą dieną esame priversti minti "ant saulės". Nepaisant to, jog aplink kelią yra medelių, tačiau jie visiškai nedengia kelio ir tik į dieno...

Diena #01
2017-06-25 23:45:00

Tai ką... Startavome. Vakar vakare sutarėme su vairuotojų, jog šis 8 val. ryto atvažiuos paimti mūsų dviračių dėžių, kurias pasaugos iki kelionės pabaigos. Su Dagne susitarėme, jog užsistatome žadintuvą, 7:30 nuėjome miegoti. Prabundu, pažiūriu į laikrodį - 7:50. Staiga persmelkia mintis, jog žadintuvas neskambėjo ir vairuotojas bus vietoje po 10min. Puoliau į paniką! Šokau iš lovos, pažadinau Dagnę, puolėme traukti dviračius iš dėžių, daiktus iš tašių... Dagnė nulėkė pažadinti Audriaus, grįžta į kambarį su...

Mes jau Afrikoje!
2017-06-24 23:41:39

Nu ką... Iš karto atsiprašau už nerišlų įrašą, esu apie dvi paras nemiegojęs, po 13 val. skrydžio ir 12 val. mikriuko, tad galite įsivaizduoti kaip jaučiuosi... Šiaip ar taip. Viena epopėja po beviltiškai ilgų dviejų dienų baigta - rytoj pradėsime antrąją. Atvykome į savo pradžios tašką - Opuwo miestelį šalia Angolos sienos. Juokinga, kad lėktuvu turėjome praskristi tiesiai virš jo ir po to 12val. važiuoti mikriuku atgal į jį. Na, bet lėktuvas - ne taksi, kur nori neišlipsi. Namibijos pirmas įspūdis saky...

Pirmasis skrydis
2017-06-23 13:00:38

Kai įlipome į lėktuvą, Dagnė išgirdusi, jog skrisime iki Amsterdamo 2 val. 10 min. ištarė "Kaip ilgai!". Aš tuo tarpu pagalvojau - iki Turmanto traukiniu važiavome 2 val. 30 min. :D Čia taip sakant šiek tiek peno mintims, o dabar nuo pradžių :D Vakar atsiguliau į lovą apie 9:30 ir jau buvau beužmiegąs, kai staiga toptelėjo - juk dviračio dėžės tai neapklijavau lipnia juosta... Darbas, kurį atsidėliojau paskutinei sekundei, nes vis galvojau gal dar kokį daiktą prisiminsiu, kuris niekur netilps ir reikės ...

Įvadas
2017-06-22 18:32:10

Ar Jūs tam nusiteikę? Ar Jūs tam pasiruošę? Net jeigu ir nenusiteikę ir nepasiruošę, bent jau mes, kito varianto nelabai beturime :) Viskas supirkta, viskas paruošta ir štai vos už maždaug 12val. laipinsimės į lėktuvą, pakeliui link savo naujo iššūkio - Namibijos. Turiu pripažinti, kad šiais metais jauduliukas pastebimai didesnis. Jau buvau įpratęs prie Azijos. Jaučiausi pažįstąs jų žmones, jų kalnus, kažkiek pažinta atrodė ir kultūra, ir kaip kažkur, kažkada juokavau - Azija jau beveik buvo tapusi antrais ...