Kelionės dienoraštis: Norvegija - Lofotenai
2019-06-27 - 07-12

Lofotenų salos - įspūdingas, fjordų, ežerų, stačių kalnų derinys, esantis šiaurės poliaratyje. Prieš keletą metų išbandęs keliavimą vienam, Algirdas ir vėl leisis į šį iššūkį. Šį kartą toliau, ilgesniam laikui bei sudėtingiau. Tai bus šiauriausias Algirdo aplankytas žemės kraštas, tad čia jam beveik garantuotai teks patirti ne vien lietų bei žvarbų vėją, bet dar ir ilgus persikėlimus keltais per atviras jūras. Kaip žmogui mėgstančiam tvirtai jausti žemę, nepaliaujamai slenkančią po dviem dviračio ratais, šis iššūkis jį labai neramina.

Padidinti žemėlapį

Diena #16
2019-07-12 21:18:38

Nuotykiai prasideda. Mano skrydi jau atidejo minimum valandai. Sakau minimum, nes nera absoliuciai jokios informacijos, tik viena eilute "info at 22:10". Atejau i informacija, bet cia nei gyvos dvasios... Jauciuos kaip kaimo oro uoste, nepaisant to, kad esu, turbut vienam didziausiu europos oro uostu......

Diena #15
2019-07-11 19:24:31

„Paskutinė rimtesnio mynimo diena“ – kaip aš ją titulavau. Atsikėliau ženkliai geresnės nuotaikos. Nuoširdžiai nežinau kas man vakar buvo, bet jaučiausi grynai pervargęs. Tarsi kojos visiškai būtų atsisakę klausyti. Šiandiena, tuo tarpu, absoliučiai priešinga. Atsikėliau po gerų 10 valandų miego, kas šioje kelionėje, turbūt, neregėtas laiko tarpas skirtas miegui. Vos iškišus nosį pro palapinės duris, mane pasitiko malonūs saulės spinduliai, kurie negaliu sakyti, kad net įdienojus būtų labai šildę. Nebuvo l...

Diena #14
2019-07-10 19:48:17

Šiandien diena buvo turbūt pati sunkiausia ir bjauriausia iš visų kelionės Norvegijoje dienų. Ne dėl to, kad buvo labai sunkus kelias, ne dėl to, kad buvo labai bjaurus oras, bet tiesiog jaučiausi absoliučiai išsisėmęs, išsekęs ir beviltiškas. Tai buvo viena iš tų dienų, kai Špikio kelionės metu, aš vakare tiesiog būčiau ėjęs kur nors toliau nuo grupės pasėdėti su savimi. Šiuo atveju, tam buvimui su savimi turėjau visą dieną ir negaliu sakyti, jog tai man pakėlė nuotaiką... Jau nuo pat ryto žinojau, kad di...

Diena #13
2019-07-09 22:47:04

Trumpam grįžkime į vakar vakarą. Manajai idilei nebuvo lemta tęstis, nes vos pabaigus rašyti vakar dienos įrašą ir saulei artinantis link horizonto, pamačiau prie mano poilsiavietės stabtelėjusį automobilį. Viduje sėdėjo du žmonės ir žiūrėjo į mano pusę, tad aš jiems pamojavau – tą daryti čia labai įprasta. Žmonės sveikinasi su visais. Per diena turbūt po kokius penkiasdešimt kartų pasisveikinu tai su vietiniais, tai su kitais turistais. Šie žmonės pamojavo atgal, tada nusileido langą ir užklausė ar nebūči...

Diena #12
2019-07-08 21:23:51

Šiandien prabudau, iškišau galvą pro prasektą palapinę ir akimirkai sudvejojau ar kartais ne grįžau laiku į Namibiją. Mano asmeninis Bahamų paplūdimys skendėjo tirštame rūke. Rūkas buvo tokio tirštumo, kad buvo sunku įžiūrėti toliau nei keliasdešimt metrų. Šiek tiek pasigerėjęs vaizdu, ar gal reikėtų sakyti, jo trūkumu, susipakavau daiktus ir pakilęs atgal į kelią išvažiavau. Man visai patinka pajudėti anksti ryte. Keliai, kurie šiaip skendi turistų mariose, tuo metu būna tuštutėliai. Pakelėse kaip tos mie...

Diena #11
2019-07-07 19:40:04

Šiandien visiškai netikėtai gavosi sunki diena. Kai ryte atsikėliau šiek tiek po 5 valandos, buvau įsitikinęs, kad greitai nuvažiuosiu tuos varganus 47km, įsikursiu, tada lengvai prasieisiu savo suplanuotą hike‘ą ir turėsiu gerą pusdienį laisvą. Pirma dalis plano ėjosi maždaug taip kaip ir planavau. Apie 9 valandą ryto aš jau buvau įveikęs pusę planuoto maršruto. Pasėdėjęs ant pakelėje rastos vietelės su atsiveriančiu vaizdu į vandenyną ir papostringavęs apie tai kaip keista žiūrėti į tolį ir žinoti, kad t...

Diena #10
2019-07-06 19:28:25

Šiandiena prasidėjo nuo kovos. Pasak prognozių diena turėjo skendėti lietuje, tad atsikėlus netipiškai anksti, apie 5 val. ryto, skubėjau išvažiuoti iš stovyklavietės, kol neprasidėjo žadėtasis lietus. Buvau bebaigęs krautis daiktus, kai iš jūros pusės pasigirdo kažkoks klegesys. Paukščių klegėjimo čia tikrai netrūksta, tad iš pradžių jo nesureikšminau. Kai šis ėmė kartotis pradėjau dairytis. Iš pradžių nelabai supratau kas vyksta – mačiau kaip paukštis nardo link jūros, tada vėl pakyla, tada vėl neria ir ...

Diena #09
2019-07-05 20:16:38

Šiandiena buvo iš tų pokvailių, kas turbūt privedė prie minties, jog visai nepykčiau, kad būtų likę 2, o ne 6 dienos iki grįžimo namo. Ryte prabudęs likau labai maloniai nustebintas, nes palapinė buvo sausut, sausutėlė. Kadangi aplink skraidžiojo tamsoki debesys, tai nusprendžiau neerzinti likimo ir kaip įmanoma greičiau susipakavau viską. Kai pradėjau ruoštis pusryčiauti, pro debesis prasiskverbė saulutė, tačiau man pirma mintis buvo ne „o, kaip faina!”, bet „o, ne... musės...“. Aš nesuklydau. Tarsi tik t...

Diena #08
2019-07-04 20:47:35

Pirmasis ir greičiausiai paskutinysis kelionės laisvadienis eina į pabaigą. Deja, dieną praleidau visumoje sėdėdamas palapinėje ir klausydamas knygos... Didžiąją dalį dienos mano palapinę gaubė tirštas debesis, kartkartėmis, truputį atsidarydamas ir tarsi per pravertas užuolaidas, parodydamas apačioje kalno esančius vaizdus. Vaizdai buvo įspūdingi, nieko negali sakyti, tik norėjosi truputį daugiau veiklos. Nepaisant to, ištaikęs progą, kai debesų apmažėjo, išėjau į žvalgybos misiją. Tikslai buvo du – pirma...

Diena #07
2019-07-03 21:07:30

Pamenu, kai ruošiausi į kelionę ir kalbėjomės su mama, ji labai pergyveno, kad aš vėl būsiu prisigalvojęs kokių nors neegzistuojančių kelių. Tą kartą aš ją raminau – „mama, ten gi Norvegija, ten arba asfaltuotas kelias, arba išvis nieko nėra“. Ir iš dalies aš buvau teisus. Čia net iki durnuo nėra kur nusukti iš asfaltuoto kelio. Nepaisant to, vieną nusukimą buvau susiplanavęs iš „Špikio kelių“ srities. Pasižiūrėjau, kad vieną iš salų galima arba apvažiuoti ratu, arba kilti per vidury esančius kalnus. Iš vi...

Diena #06
2019-07-02 21:11:48

Pagaliau! Pagaliau hike’o diena! Praleidus keturis iš suplanuotų 11-os pasivaikščiojimų pėsčiomis į kalnus, į penktąjį išsiruošiau. Tiesa, trūko irgi gan ne daug, kad neišeičiau ir į šį. Rytas prasidėjo tradiciškai – prabudau dar prieš 6. Vakar, kaip ir minėjau, apsistojau viešbutėlyje, tad kadangi pusryčiai turėjo būti tik nuo 7:30, tai kiek pasivarčiau lovoje. Atsikėlęs ėmiau tvarkyti po visą kambarį išmėtytus daiktus, tada pažvelgiau pro langą – o ten, pro debesis vis iškišdavo savo snapą saulytės spind...

Diena #05
2019-07-01 20:45:37

Na ką, gavot vakar optimizmo dozę ir užteks! Šiaip, žmonės sako, kad viena nuotrauka verta tūkstančio žodžių... Tai galite patys pabandyti suprasti kaip aš jaučiausi šiandien ir ką galvojau... Kaip vakar visi ir šnekėjo, prabudau nuo lietaus krapsenimo į palapinės stogą... Tas manęs nei kiek nenustebino, nes turbūt dar nebuvo dienos šioje kelionėje, kai taip nenutiktų. Kas truputį kėlė nerimą, tai kad vakar tam, kad atsibraučiau į savo idiliškąją nakvynės vietą, turėjau pereiti per tokią pelkutę. Ėmiau gal...

Diena #04
2019-06-30 19:35:19

Šiandien visą dieną skambėjo galvoje dainos žodžiai „if this is what we have, then what we have is gold...“. Žodžiai, kuriuos aš interpretuočiau, kaip „jeigu tai yra viskas ką mes turime, kad ir kaip ne daug tai teatrodytų, tai yra daugiau nei kas gali suvokti“. Iš tiesų, diena buvo kaip iš pasakos. Aišku, visada galima kabinėtis, sakyti, ai kiek vėsoka buvo ar pan, bet čia jau būtų nuodėmė knibinėti tokią dieną. Tiesa, rytas prasidėjo ne smagiai. Nepaisant to, kad visą naktį pylė, ryte buvo aprimę ir aš v...

Diena #03
2019-06-29 20:27:59

Trečia diena Norvegijoje. Pamenu, prieš išvažiuojant į kelionę, rašiau, kad bus gerai pasitikrinti ką reiškia keliauti vienam, neturint saugumo tinklo (automobilio laukiančio Rimi aikštelėje). Šiandien buvo ta diena, kai turbūt, būčiau tiesiog apsisukęs, grįžęs į automobilį, įsėdęs ir net neatsigręždamas „mynęs“ namo. Bet, kadangi nei Rimi čia yra, nei mano automobilio, tai nieko neliko, kaip tik minti į priekį :D Bet, jo, diena, buvo iš įdomesniųjų... Viskas prasidėjo nuo to, kad atsikėliau anksti ryte, v...

Diena #02
2019-06-28 21:45:24

Antra diena Norvegijoje. Nemeluosiu, vakar nuėjau miegoti ganėtinai pesimistinių nuotaikų, bet buvau įsitikinęs, kad tas nuotaikas atvijo ne kas kitas kaip stresas ir nuovargis. Miegojau, mano nuostabai, ganėtinai prastai. Buvau įsitikinęs, kad atsigulsiu ir užlūšiu. Juokingiausia buvo, kad nuėjau miegoti turbūt po kokių 9 val, atsibundu – jau prašvitę, galvoju reikia pažiūrėti kiek valandų. Dar kaip durnelis buvau išsijungęs telefoną, tai sulaukiau, kol jis užsikraus. Pasižiūriu – kažkiek po 23 val. :D  Bu...

Diena #01
2019-06-27 23:42:50

Nu ir dienelė... Smagumai prasidėjo nuo to, kad nuėjau miegoti 11 val. vakaro, valanda vėliau nei planavau, bet sakyčiau dar gan protingai... Žadintuvas buvo nustatytas 4 val. ryto, tad laiko miegoti bet kuriuo atveju nebūtų buvę daug... Kadangi visą dieną kepino, mano minėti 35 laipsniai karščio, tai viršutinio aukšto butas pavirsta į tam tikrą orkaitę... Mano laimei, vėjas buvo dėkingos krypties ir atidarius langus skirtingose pusėse, susidarė gan neblogas skersvėjis, kuris neblogai gaivino. Mano nelaimei...