Paskutinė mynimo diena
Patalpinimo data: 2019-01-14

Nuvažiuota: 25.2 km
Pakilta: 785 m
Nusileista: 858 m.

Daugiau dienoraščio įrašų


Paskutinis rytas laukinėje gamtoje, paskutinį kartą susipakuojamos palapines, paskutinį kartą sukišu miegmaišį į jam skirtą maišą, tik šį kartą nebe taip rūpestingai, o belenkaip, tarsi, daugiau niekada jo gyvenime nebeprireiktų. Rūbų irgi nebesivarginu gerai supakuoti, kadangi vis tiek žinau, jog sekantį kartą, kai juos trauksiu, jau trauksiu namuose, tam, kad iš karto sugrūsti į skalbimo mašiną.

Einame filmuoti paskutiniųjų intervių – iš pradžių su Dagne, vėliau vargais ne galais nusitempiu Rūtą, kuri, turbūt, jau savaitę laužėsi, kad ji vis dar nesugalvojusi ką reikia atsakyti į mano užduodamus klausimus.

Befilmuojant Rūtą, vėl privažiuoja kanadienčių porelė – ne nauji, tie patys, su kuriais jau prasilenkėme kokius tris kartus. Tik šį rytą atkreipiu dėmesį, kad jie visgi važiuoja su fatbike‘ais – faktas, kurį Redas pastebėjo pačio pirmo susitikimo metu. Man tuo tarpu atrodė, kad jų ratai nėra tokie stori, bet dabar gi, stovint ir žiūrint tiesiai į juos, nenuneigiamai matosi, kad jie yra tikrai stori. Kalba irgi pasisuka link dviračių. Paklausiu koks padangų storis, sako, kad virš 70 – vos ne dvigubai storesni už manuosius. Tai paaiškina kodėl, kai žiūri į juos iš tolo atrodo, kad jie skrenda per tuos akmenis, o ne važiuoja...

Tiesa, tada paprašau pakilnoti jų lengvokai atrodančius dviračius ir suprantu, jog storos padangos ne vienintelė priežastis – patys dviračiai irgi sveria turbūt bent per pus mažiau už maniškį. Dabar pasijuntu nejaukiai – kaip turi atrodyti iš šono šitaip apsikrovęs turistas – kaip pirmą kartą gyvenime į kelionę dviračiu išvažiavęs žmogus? Na, bet čia ne paslaptis – aš visada prisikraunu daugiau nei reikia... Pvz 26 kg filmavimo technikos...

Besisukant kalbai, vis bandau mintyse suformuluoti klausimą, kaip jie gali sau leisti keliauti be jokių laiko ir maršruto apribojimų, bet niekaip nesudėlioju taisyklingo ir mandagaus angliško paklausimo. Pradėjęs balsiai mintį „kaip čia dabar jūsų mandagiai paklausti?..“, jaučiu, kad jau praėjo užtektinai laiko, kad turėčiau pabaigti šį sakinį, nes jau kelias sekundes stovi nejauki tyla, bet niekaip nepabaigiu... Vyrukas pamatęs mano sumišimą, besišypsodamas paklausia „money?“. Visi pradeda juoktis... Sakau: „taip!”.

Jie paaiškina, kad Kanadoje dirbo gerai apmokamus darbus – mergina medicinos seselė, o vyrukas elektros inžinierius (kad ir ką tai turėtų reikšti). Dirbdami susitaupė užtektinai pinigų ir nusprendė „nesedėti“ ant jų ir išleisti bandydami įgyvendinti savo svajonę. Taigi, keliauja – be galutinio tikslo mintyse ir be jokių laiko apribojimų. Gal ir žavinga, bet aš jau kelinta diena svajoju kaip grįšiu namo, daug valgysiu, gerai miegosiu, mėgausiuos internetu ir visais kitais žmogų gadinančiais dalykais...

Nusprendę, kad jau gana pliurpti, metas pabaigti kelionę, atsisveikiname. Pradedame minti. Man minti sekasi sunkiau nei tikėjausi – gal dėl to, kad kelias geras ir norisi tą 17 km atstumą tiesiog nuskrieti, bet taip neišeina.. Vis žvilgčioju į likusių km atstumą – 15 km, 12 km, 10 km, … Mažėja.

Galiausiai išvažiuojame iš Bartang slėnio, įsukame į seniai pamirštą M41 greitkelį. Pasveikinu komandą sugrįžus į Pamyro greitkelį. Čia jau veiksmo daug daugiau – važinėja fūros, automobiliai, vaikšto žmonės, verda gyvenimas.

Dar keli kilometrai ir įvažiuojame į Rušan kaimelį. Staiga ateina suvokimas, kad nei vienas neatsimenam kur buvo mūsų home stay ir, kad jokia vieta neatrodo pažįstama. Negana to, paklausus vieno kito vietinio, niekas nežino home stay‘aus su pavadinimu, kurį nurodome.

Mane pradeda imti nerimas. Kas dabar? Susirandame su Koste Megafon‘o (mobiliojo ryšio operatorius) SIM kortelės papildymo aparatą, iš karto prisistato vietinis ir pasisiūlo padėti papildant korteles. Mes pasinaudojam jo pasiūlymu, pasipildome korteles ir bandau skambinti kelionės agentūros vadovui, kuri mus čia atvežė ir turi rytoj parvežti.

Iš pradžių šis nekelia ragelio, tačiau po kažkelinto bandymo, visgi pakelia. Mūsų laimei jis kaip tik važiuoja automobiliu nuo Chorogo ir sakosi už 30 – 60 min būsiantis Rušan kaime ir galėsiantis nuvežti kur mums reikia.

Mes su Redu patogiai įsitaisome ant suoliuko miestelio centre, o likę kolegos išeina apsipirkinėti. Besėdint, ne už ilgo prieina jau pažįstami veidai – vėl mūsų kanadiečiai. Vėl pradedame bendrauti. Kalbamės apie mūsų filmuojamus filmus, apie mūsų problemas su homestay‘umi, aš jiems papasakoju apie mūsų šunį Krūtą. Laikas tiesiog prašvilpia ir ne už ilgo prisistato mūsų „gidas“. Dar kartą atsisveikiname su kanadiečiais, šį kartą dar ir apsikeičiame kontaktais.

Pasirodo priežastis dėl kurios niekas nežinojo apie mūsų homestay ir kodėl mums jokia vieta neatrodė matyta buvo ta, kad jis yra ne pačiame Rušan miestelyje, bet 5 km iki jo. Išvažiuojame iš kaimelio ir ne už ilgo pasiekiame „namus“.

Turbūt nebeverta pasakoti, kas vyksta toliau – pakuojamės daiktus, dviračius, valgom vakarienę, maudomės po dušu, kurio nematėme nuo Murgabo, kuris buvo prieš kokias dvi savaites ir einame miegoti.

Rytoj laukia sunki diena. Sunki ne dėl to, kad daug minsime, bet dėl to, kad daug sėdėsime ir lauksime. Ryt iš pat ryto pajudame Dušanbe link. Manau, jog atskiro dienoraščio apie grįžimą namo neberašysiu. Kitas įrašas bus kelionės apibendrinimas ir paskutiniosios mintys, tad tam kartui tiek. Saldžių sapnų.

Nuotraukos:
IMG-1.jpg
IMG-2.jpg
IMG-3.jpg
IMG-4.jpg
IMG-5.jpg
IMG-6.jpg
IMG-7.jpg

Komentarai:

Dėkui už patarimą. Būtinai turėsiu omeny, jei kada prisiruošiu atsinaujinti dviratį... :/

Algirdas : 2019-01-21 21:43

PLUS dviračio rėmas yra panašus į FAT'o, nes į paprastą MTB rėmą tokio pločio padangos netilps. Šiaip tai PLUS būtų idealiausias dviratis tom sąlygom, kokiom jūs keliaujat. Pvz.Trek 1120 http://www.bikepacking.com/bikes/trek-1120-review/

Evaldas P. : 2019-01-21 07:10

Gal jie kažką ne taip pasakė, arba gal aš kažką ne taip supratau, nes patys dviračiai tikrai buvo fat'o rėmo

Algirdas : 2019-01-18 12:45

Jei padangos plotis 2.8-3 inch (70-75 mm) tai PLUS dviratis. FAT'o padangos 3.8-5 inch. https://dirtragmag.com/the-wheel-size-explainer/

Evaldas P. : 2019-01-18 09:17
Komentuoti